در یک ظرف پیرکس آرد و روغن را مخلوط کرده و به مدت 12 الی 14 دقیقه با قدرت 900 وات در مایکروويو گذاشته (بدون در‌پوش). در این فاصله سه بار حلوا را هم بزنید.(این کار را می توانید درون دستگاه هم انجام دهید) ١٢ دقیقه کافی است ولی اگر می خواهید که رنگ آن تیره تر شود ٢ دقیقه دیگر هم اضافه کنید.
الان حلوا به رنگ دلخواه رسیده(قهوه ای کمرنگ) اگر باز هم خواستید کمی تیره شود 2 تا 3 دقیقه دیگر هم زمان دهید ولی مواظب باشید که حلوا نسوزد.(هم زدن را فراموش نکنید مخصوصا کناره های ظرف را به خوبی هم بزنید)
حلوا را از مایکروويو خارج کنید و شربت را که کمی ولرم شده را به آرامی به حلوا اضافه کنید و مرتب هم بزنید و به خوبی مخلوط کنید تا به صورت یک دست درآید تا گلوله نشود. در این مرحله حلوا کم کم شروع به سفت شدن می کند و آب آن جذب حلوا می شود بعد آن را چند بار تکان تکان دهید و به چپ و راست و بالا و پایین ببرید تا حالت براق پیدا کند ولی زیاد انجام دادن این حرکت باعث می شود روغن زیادی پس دهد.
حلوا آماده است آن را در ظرف کشیده و به طور دلخواه تزیین کنید.

نکته :این مواد لازم, برای تهیه حلوا مناسب و اندازه است و بدون مایکروفر هم میتوان آن را تهیه کرد ولی تهیه آن به زمان زیاد و هم چنین هم زدن زیاد نیاز دارد.
نکته دوم :با توجه به نوع مختلف آرد شما می‌توانید شربت حلوا را را کم کم اضافه کنید و اگر احساس کردید که سفت شدن حلوا به اندازه کافی است از ریختن بقیه شربت خودداری کنید.
طرز تهیه شربت :
تمام مواد شربت را در یک ظرف پیرکس ریخته با قاشق کمی هم بزنید و به مدت 5 دقیقه روی 900 وات(بدون درپوش) در مایکروویو گذاشته تا حل شود. بعد مواد را از مایکروویو خارج کرده و به پخت بقیه می پردازیم.