برای کیک: فر را روی درجه ۳۵۰ فارنهایت (۱۸۰ سانتیگراد) روشن کنید و پنجره فر را روی طبقه وسط قرار دهید. سینی به ابعاد ۴۳ در ۳۰ سانتیمتری را با کره یا روغن مايه چرب کنید و کاغذ روغنی روی آن بیاندازید و کاغذ روغنی را هم کره بمالید و کمی آرد بپاشید.
سفیده و زرده تخم مرغ را از هم جدا کنید و بگذارید برای ۳۰ دقیقه بماند تا به حرارت متعادل برسند. در این مدت شکلات را توی یک کاسه روی یک قابلمه که تا نیمه آب دارد و روی حرارت متوسط قرار دارد بگذارید و آب کنید. هر وقت شکلات آب شد آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید تا کمی خنک شود.
زرده تخم مرغ را با ۱/۴ پیمانه شکر به مدت ۵ دقیقه بزنید تا مایه سفت و سفید شود. وانیل و شکلات آب شده را اضافه کنید و مایه را کمی هم بزنید تا مواد مخلوط شوند.
در کاسه جدایی سفیده تخم مرغ را بزنید تا کف ها شکل بگیرند. سپس کرم تارتار را اضافه کنید و مخلوط کنید و دو قاشق باقی مانده شکر را کم کم اضافه کنید تا سفیده کاملا سفت شود.
سفیده را کم کم به مخلوط زرده اضافه کنید و با قاشق آرام مخلوط کنید تا تمام مواد مخلوط شوند. ولی زیاد هم نزنید تا پف سفیده از بین نرود. مایه را داخل سینی بریزید و داخل فر برای ۱۵ الی ۱۷ دقیقه قرار دهید تا وقتی که کیک پف کند. از فر خارج کنید و کیک را با کاغذ روغنی از سینی خارج کنید و فوری کیک را رول کنید و با یک حوله تمیز بپوشانید.
خامه شکلاتی: در یک کاسه بزرگ خامه را با وانیل، شکر و پودر کاکائو مخلوط کنید و برای ۱ ساعت در یخچال بگذارید. سپس خامه را آن‌قدر بزنید تا سفت شود. وقتی کیک خنک شد آن را باز کنید و همه خامه به جز ۲ قاشق غذاخوری از آن را روی کیک پخش کنید. کیک را دوباره رول کنید و کاغذ روغنی را هم زمان از آن جدا کنید. تو طرف کیک را با زاویه قطع کنید و با باقی خامه به تو طرف رولت بچسبانید.
کرم شکلات: شکلات و خامه را توی یک کاسه روی یک قابلمه که تا نیمه آب دارد و روی حرارت متوسط قرار دارد بگذارید و آب کنید. سپس شکلات را روی رولت پخش کنید و با استفاده از یک چنگال روی رولت را مثل تنه درخت خط بیاندازید.