1.بادنجان ها را نمک زده، به مدت یک ساعت در آبکش قرار دهید تا تلخی آن گرفته شود. سپس شسته و پس از خشک کردن، در روغن سرخ کنید، روی حوله کاغذی قرار دهید تا روغن اضافه آن گرفته شود.
2.سیر را در تابه‌اي حاوي روغن تفت دهید تا كمي تغيير رنگ دهد، سپس زردچوبه را افزوده و به مدت يك تا دو دقيقه دیگر تفت دهید.
3.سبزی را نیز به سیر افزوده يك تا دو دقيقه تفت دهید.
4.پیازداغ، گوجه¬فرنگی، نمک، فلفل و مقداری آب به مخلوط سبزی بیفزایید. درِ ظرف را بگذارید تا با حرارت ملایم به مدت دو ساعت و نیم بپزد.
5.در نیم ساعت آخر پخت، بادنجان، چوب دارچین و آبغوره را بیفزایید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا جا بیفتد.
6.تخم¬مرغ‌ها را یکی¬یکی روي مواد بشکنید. درِ ظرف را بگذارید(به مدت 2 دقیقه) تا تخم¬مرغ پخته شود. سپس چوب دارچین را از آن خارج کنید. ملاقورمه را می توانید با نان یا برنج سرو کنید.
می توانید ملاقورمه را در چهار ظرف بریزید و روی هر ظرف یک عدد تخم مرغ پخته قرار دهید.
انتخاب: بادنجان هایی را انتخاب کنید که سفت، سنگین، براق و بدون لکه های رنگ پریدگی روی پوست باشند. بهتر است چین اول باشند، زیرا بادنجان چین اول تخم ندارد و تلخ نیست.
نگه داری: قابل نگه داری به مدت دو روز در جای خنک، تاریک و خشک است. بادنجان را در جای خیلی سرد نگه ندارید، زیرا باعث قهوه ای شدن و تلخی آن می شود. 4/1 پیمانه روغن روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. دو قاشق سوپخوری نعناع خشک را اضافه کنید به محض اینکه روغن داغ شد از روی حرارت بردارید.
برای تهیه سیر داغ
سیر را خلال خرد کنید. روغن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود سیر را اضافه کنید. کمی تفت دهید از روی حرارت بردارید دقت کنید اگر سیر را زیاد سرخ کنید عطر سیر از بین می‌رود و در ضمن می‌سوزد.