1. برش های نان را به همان صورت درسته در کف و دیواره های ظرف بچینید. برای هر یک ۵ تا ۶ برش نان کافی است.
2. انواع توت‌ها را به همراه پودر قند در قابلمه‌ای بریزید و روی شعله اجاق گاز قرار دهید. با توجه به اینکه با حرارت دادن توت ها آب می‌اندازد، نیازی به اضافه کردن آب در آنها نیست.
3. زمانی حدود ۴ الی ۵ دقیقه مخلوط را حرارت دهید تا آب حاصل از پخت توت ها کم شود. پس از گذشت این مدت زمان، قابلمه را از روی اجاق گاز بردارید و کناری بگذارید تا سرد شود. سپس با قاشق مخلوط توت های پخته شده را به همراه کمی آب حاصل از آنها در داخل کاسه و روی نان های برشی چیده شده در ظرف بریزید.
4. قسمت‌های اضافی سر برش‌های نان را روی مخلوط برگردانید و سپس سطح روی میوه و قسمت‌های برگردانده شده نان‌های برشی را با چند تکه نان برشی دیگر بپوشانید.
5. یک عدد نعلبکی چینی یا زیر دستی را به صورت وارونه در داخل کاسه و روی تکه نان قرار دهید. هر یک از کاسه ها را به همین صورت با مواد و نان پر کنید. سپس کاسه ها را مدت زمانی حدود ۸ ساعت یا شب تا صبح در یخچال قرار دهید.
6. برای سرو این پودینگ و برگرداندن آنها از داخل هر کاسه، از یک چاقوی باریک و تیز استفاده کنید. به این صورت که چاقو را در فاصله میان پودینگ و دیواره ظرف حرکت دهید تا پودینگ از دیواره ظرف جدا شود. سپس آن را در بشقابی برگردانید.
7. در پایان، باقی مانده آب مواد را روی پودینگ بریزید و دسر فیت و فان را با دو لیوان شیر سرد مخلوط کرده و روی مواد بریزید به همراه خامه زده شده سرو کنید.