طرز تهیه مایه داخل شاخ ها:
سویا رو از قبل حدود یکی دو ساعت تو آب یا شیر خیس می کنیم و آبکش می کنیم با گوشت دوبار چرخ می کنیم.
پیاز رو خرد می کنیم و سرخ می کنیم مخلوط سویا و گوشت چرخکرده رو تویش می ریزیم و سرخ می کنیم زردچوبه رو اضافه می کنیم. وقتی سرخ شد فلفل دلمه ای رو بهش اضافه می کنیم بعد هم قارچ و هویج و رب رو. همه مواد کاملاً سرخ شدند، مایه آماده است.

طرز تهیه شاخ:
خمیر پیتزا رو که ور آمده به سه قسمت (چانه) تقسیم می کنیم. چانه ها رو گرد (گلوله) می کنیم. با وردنه روی تخته یا میز آشپزخانه کمی آرد می پاشیم و خمیر رو به شکل دایره بازمی کنیم. (ضخامتی حدود 3 تا 5 میلی متر). دایره رو قطری به 8 قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

هر قطاع دایره یه شاخ خواهد شد. مقداری از مایه روی قسمت پهن قطاع (دور از مرکز نزدیک به محیط قطاع) می ریزیم و مقداری پنیر رنده شده رویش می پاشیم. اگه از پنیرچدار ورقه ای استفاده می کنید به اندازه لازم نواری ازش ببرید و روی خمیر بگذارید مایه رو روی اون بریزید (به شکل نگاه کنید)
حالا از محیط به سمت مرکز خمیر رو لوله کنید.جوری که مواد مایه از بغل خمیر بیرون نریزند.
شاخ لوله شده رو کمی از طرفین انحنا بدهید تا بیشتر شبیه شاخ (عاج) شود.پیشنهاد من اینه که برای اینکه سر خمیر باز نشود یه کاسه کوچک آب دم دست داشته باشید و یکی از انگشتهاتون که خیلی باهاش کار نمی کنید خیس کنید و نوک خمیر رو قبل از پیچیدن شاخ با انگشت کمی تر کنید که خوب سرش بچسبه و در طول پخت باز نشود.
همه شاخ ها رو به همین صورت بپیچید. بعد توی یه کاسه یک تا دو تخم مرغ رو با چنگال بزنید تا کاملاً باز شود می تونید یه قاشق شیر هم به اش اضافه کنید. بعد با قلموی آشپزخانه یا پشت قاشق روی شاخ ها بمالید.
هورن ها رو توی طبقه وسط فر به مدت 15 تا 20 دقیقه روی حرارت 180 درجه سانتی گراد می پزیم تا رویشان طلایی شود. و بعد نوش جان می کنیم!
شاخ ها قابل فریز کردن هستند در این صورت کافی ه وقتی از فریزر در می آورید توی میکرو یا فر گرم کنید و بخورید.



طرزتهیه خمیر پیتزا:
کره رو آب می کنیم روی حرارت خیلی کم (37 درجه ) شیر رو تویش حل می کنیم شکر رو تویش آب می کنیم. بعد همه مواد خشک رو باهم مخلوط می کنیم (نمک و مایه خمیر و آرد) و کم کم توی مخلوط شیر و کره می ریزیم. اگر غذا ساز دارین که خوب می توی اون خمیر رو درست کنید تا یکدست بشه در غیر این صورت حدود 10 تا 20 دقیقه خمیر رو ورز بدهید تا کاملاً یکدست بشه. بعد رویش رو بپوشانید و بگذارید 45 تا 60 دقیقه بمانه و ور بیاد.

من مایه خمیر خشک استفاده می کنم در صورتی که ماله شما مایع بود به شیر و کره اضافه کنید. و بعد آرد رو بریزید.