چیپس و ماهی کلاسیک

آرد را در یک کاسه بزرگ بریزید. حفره ای وسط آن ایجاد کرده و ماءالشعیر را روی آن بریزید. شروع به مخلوط کردن آرد کنید و اگر لازم بود به تدریج آب به آن اضافه کنید و نگذارید خمیر گلوله شود، تا زمانی مواد را مخلوط کنید که خمیر لطیف و یکدستی حاصل شود. حالا پودر خمیر ترش را همراه نمک اضافه کنید و خمیر را به مدت یک ساعت و نیم در جای گرمی قرار دهید. درست قبل از استفاده به آن روغن زیتون اضافه کنید که باعث درخشش بیشتر آن خواهد شد.
سیب زمینی ها را شسته و خشک کنید و به صورت خلال های 5/1سانتیمتری برش بزنید. مقدار کافی روغن در قابلمه گود مناسبی ریخته و سیب زمینی ها را در آن غوطه ور سازید. بعد از 5 دقیقه سیب زمینی ها را با کفگیر سوراخ دار از روغن در بیاورید و به مدت 10 دقیقه روی سینی مشبک فلزی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.
روغن را دوباره داغ کرده و سیب زمینی ها را مجدداً به مدت 7 تا 10 دقیقه سرخ کنید تا زمانیکه روی آنها طلایی شود و ظاهری ترد پیدا کنند. سپس روی آنها نمک بپاشید.
برای آماده کردن ماهی، ابتدا آنها را در آرد بغلطانید و سپس درون خمیر رو ببرید و به مدت 3 دقیقه در روغن فراوان سرخ کنید. مرتب آنها را زیر و رو کنید. سپس ماهی ها را از روغن در آورده و روی کاغذ یا دستمال تمیزی روغن اضافیشان را بگیرید. روی آنها کمی نمک بپاشید و با چیپس سیب زمینی سرو نمایید.