1-کره را در حدی که فقط روان شود ذوب کنید (اصلا داغ نشود)ماست را زده و سپس به کره اضاقه کنید و هم بزنید. در یک کاسه آرد و BP را با هم مخلوط کنید و 2 بار الک کنید شکر را به آنها اضافه کرده مخلوط کنید.
2-سپس کم کم ماست و کره را به آرد اضافه کنید .کمی ورز دهید تا خمیر نرمی به دست بی آید. سپس مدت 5 دقیقه به آن استراحت بدهید.روی سطح کمی آرد بپاشید با وردنه خمیر را باز کنید و به صورت دایره قالب بزنید.وسط آن را از مواد دلخواه بگذارید.(گوشت و قارچ - مرغ و قارچ - سوسیس و کالباس-ماهی تن و... .....)آنرا ببندید .یک عدد زرده تخم مرغ را با کمی زعفران بزنید و با قلمو بر روی پیراشکی ها بمالید و در فر 180 درجه تا 200 درجه به مدت 15تا 17 دقیقه بپزید.
3-اگر در داخل خمیر پنیر و گردو بگذارید میتوان به عنوان صبحانه آن را مصرف کرد.در این صورت کمی شکر دستور را بیشتر کنید.
طرز تهیه برای داخل پیراشکی :
1-ابتدا فیله های مرغ را نگینی خرد کرده با کمی روغن و نمک و فلفل و کمی زعفران دم کرده تفت دهید تا پخته شوند.اگر لارم بود کمی آب روی ان ریخته و بگذارید کامل پخته شود و آب آن کامل تمام شود(کاملا بی آب شود)و بگذارید سرد سرد شود. بعد از سرد شدن آن را با پنیر و گردو و جعفری مخلوط کنید.چون پنیر نمک دارد مراقب باشید که به مرغ نمک زیادی نزنید
2-کره آب شده را با تخم‌مرغ بزنید. پوره اسفناج را به آن اضافه کنید و در آخر آرد و بیکینگ‌پودر را با هم الک کرده و به آنها افزوده و ورز داده ( ممکنه آرد بیشتر یا کمتری احتیاج باشد پس ارد را کم کم اضافه کنید تا زمانیکه آرد به دست نچسبد ) و داخل کیسه نایلونی به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال استراحت دهید سپس خمیر را با وردنه باز کرده و با کاتر گرد ۱۲ سانتی‌متر برش داده و وسط آن از مخلوط پنیر، فیله های مرغ ؛ گردو و جعفری بگذارید. دور تا دور خمیر را سفیده تخم‌مرغ زده و به شکل نیم‌دایره بسته و با کمک چنگال فشار داده و حالت دهید ئ یا با دست دور آن را پیچ دهید و ببندید مانند قطاب. روی پیراشکی‌ها را زرده یا سفیده تخم‌مرغ زده و کنجد بپاشید. سپس پیراشکی را در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۳۰ الی ۳۵ دقیقه قراردهیدتا پیراشکی‌ها ترد شوند.