اولین کار خیساندن قارچ های خشک شیتاکه در آب است. تره فرنگی را به تکه هایی به اندازه ی چهار سانتی متر قطعه قطعه کرده و سپس به شکل نوارهای باریکی می بریم. میگو را پوست بکنید و بشویید.
دو قاشق چایخوری روغن نباتی مایع را در یک ماهیتابه بریزید و تکه های تره فرنگی یا پیاز را به آن اضافه کنید. سپس، قارچ های تکه شده را بریزید. میگوها را اضافه کرده و به این مخلوط کمی نمک و فلفل بزنید. آنها را از ماهیتابه خارج کنید.
تخم مرغ ها را داخل یک کاسه بشکنید، و آنها را با یک همزن یا یک جفت چوب غذاخوری ژاپنی بزنید. سپس به تخم مرغ ها کمی نمک و فلفل بزنید. مخلوط را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید تا بتوانید چهار املت بپزید. پیازهای پخته شده، قارچ ها و میگوهای پخته شده را به چهار قسمت از مخلوط تخم مرغ اضافه کنید.
داخل یک ماهیتابه دو قاشق چایخوری روغن نباتی مایع بریزید و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید. هر املت را جداگانه بپزید. وقتی که این مخلوط نیمه آماده شد، اجاق را خاموش کرده یا ماهیتابه را از روی آن بردارید. یک بشقاب کمی بزرگتر از ماهیتابه را روی آن قرار داده و املت را داخل بشقاب برگردانید سپس املت را از طرف دیگر داخل ماهیتابه بگذارید تا آن طرف املت نیز بپزد.
مواد لازم برای سس را در یک قابلمه گرم کنید. نشاسته ذرت را با آب مخلوط کنید و به سس بیافزایید و تا زمانی که سس غلیظ شود آن را گرم کنید.
هر املت را روی یک کاسه برنج دمی قرار دهید. روی هر املت مقدار قابل توجهی سس بریزید و سپس روی آن کمی نخودفرنگی پخته بگذارید.

غذاهای ژاپنی اقتباس گرفته شده از چین
اِبیتاما-دون و کانیتاما-دون غذاهایی به سبک چینی هستند که در ژاپن درست می شود. انواع گوناگونی از غذاهای تولید ژاپن یا غذاهای سبک چینی تغییر داده شده توسط ژاپنی ها وجود دارند. رامن مثال خوبی برای این نوع غذاهاست و یک غذای ملی محسوب می شود. رامن از کلمه ی چینی لامیان، گرفته شده که به رشته های دست ساز گفته می شود. این رشته ها برای نخستین بار در ژاپن بیش از یکصد سال پیش در دوران میجی به وسیله ی چینی ها معرفی شدند، که اجتماع بزرگی را در یوکوهاما، ناگاساکی و سایر بندرها تشکیل داده بودند. این رشته ها پس از آن به سایر نقاط ژاپن گسترش یافت. آنان به روش های مختلفی برای متناسب شدن با ذائقه ی ژاپنی ها تغییر داده شدند. رشته های رامن در چین داخل سوپ های شور سرو می شود اما ژاپنی ها به سس سویا، و سوپ هایی با مزه ی میسو تمایل دارند. همچنین ادویه های محلی و مواد اولیه گوناگونی به این سوپ اضافه و انواع مختلف رامن های محلی در ژاپن تولید شدند.
گیوزا یا تکه های کوچک کوفته ی پر شده از گوشت نیز غذای محبوب دیگری می باشد که در اصل از چین آمده است. در چین، کوفته های چینی، جیا اوزی به طور معمول در آب پخته می شوند اما اینجا در ژاپن، آنها سرخ شده و البته ژاپنی ها به این غذا سیر هم اضافه کرده اند.