كلا خردل خوراكی كم‌كالری است اما دكتر كارن آنسل متخصص تغذیه می‌گوید كه خردل‌های موجود در بازار به شدت شور هستند و در واقع میزان سدیم بسیار بالایی دارند كه برای بدن شما مفید نیست. این متخصص تغذیه به شما توصیه می‌كند كه از خردل‌های ساده زردرنگ استفاده كنید كه میزان سدیم آنها كمتر از خردل‌های با طعم‌های مختلف و تند است.
بهترین گزینه: برای مزه‌دار كردن هات‌داگ سالم‌ترین گزینه استفاده از آب‌لیموترش تازه به علاوه فلفل بدون نمك است.

پنیر
حتما می‌دانید كه این پنیر خوشمزه، هم پركالری است هم پر از چربی. دكتر آنسملو ولادین، متخصص تغذیه در دانشگاه نیوجرسی می‌گوید: «شما به جای استفاده از پنیر پیتزا می‌توانید با 2 قاشق چای‌خوری پنیر چدار حدود 5 گرم چربی كمتر و حدود 50كالری كمتر به بدن خودتان برسانید.»
بهترین گزینه: برای مزه‌دار كردن هات‌داگ خودتان می‌توانید از سس ماست پروبیوتیك یا روغن زیتون استفاده كنید.

چیلى
سس‌های چیلی موجود در بازار فقط تند نیستند بلكه پركالری و پر از سدیم هستند. (2 قاشق غذاخوری سس چیلی گوشت، 55 كالری و 240 میلی‌گرم سدیم دارد) به جای آن می‌توانید از سس‌های چیلی سبزیجات استفاده كنید كه 2 قاشق غذاخوری آن 45 كیلوكالری و 190 میلی‌‌گرم سدیم به همراه 3 گرم فیبر دارد.
بهترین گزینه: بهترین كار این است كه سس چیلی را خودتان درست كنید. چند فلفل سبز و قرمز به همراه یك فلفل دلمه‌ای و مقدار كمی روغن زیتون و یك گوجه‌فرنگی را در مخلوط‌كن بریزید و از آن برای خوشمزه‌ كردن ساندویچ هات‌داگ‌تان استفاده كنید.

هات‌داگ
به طور معمول هات‌داگ‌های ساده و هات‌داگ‌های پنیردار دارای نیترات و جدا از آن غنی از كالری و چربی هستند. دكتر آنسل توصیه می‌كند كه به جای این هات‌داگ‌ها از هات‌داگ بوقلمون استفاده كنید كه چربی و كالری كمتری دارد.
بهترین گزینه: به نظر می‌رسد كه هات‌داگ‌ها و سوسیس‌های مرغ بهترین گزینه باشند. انواع كم‌نمك سوسیس مرغ گاه فقط 60 كالری و 250 میلی‌گرم سدیم در خود پنهان دارند.

نان
نان‌های باگت سفید و نان‌های سیب‌زمینی و نان‌های شیرین گزینه مناسبی نیستند. بهتر است به جای آنها از نان‌های غلات كامل استفاده كنید.
بهترین گزینه: نان جو فیبردار قهوه‌ای به خصوص انواعی كه باكتری‌های مفید برای دستگاه گوارش را در خود دارند هم فیبر مناسبی به بدن شما می‌رسانند و هم برای هضم این ساندویچ به دستگاه گوارش شما كمك می‌كنند.