1. ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ رو از هم جدا می کنیم و سفیده رو آن‌قدر می زنیم تا سفید و پنبه ای شود. در ظرف جداگانه زرده تخم مرغ را می زنیم بعد گلاب و شکر را اضافه می کنیم و با هم زن می زنیم. بعد روغن و شیر. در نهایت سفیده تخم مرغ رو که قبلا زدیم اضافه می کنیم ولی با یک قاشق چوبی معمولی آرام هم می زنیم.
2. آرد را به همراه وانیل و بکینگ پودر دو بار الک کرده و آرام آرام به مخلوط اضافه می کنیم. کف ظرف را با روغن مایع چرب می کنیم و مواد را داخل آن می ریزیم و داخل فر که از قبل روشن کرده ایم می گذاریم. راستش من با دمای بالا کار می‌کنم و معمولا بعد از نیم ساعت از فر خارج می کنم (یعنی زمانی که روی کیک رنگ گرفته باشد).
3. در صورتی که بخواهم کدو حلوا هم بهش اضافه کنم کدو حلوا رو از قبل بخار بز و بعد آن را له می کنم و قبل از اضافه کردن سفیده تخم مرغ آن را اضافه می کنم و با همزن می زنم بعد سفیده و آرد را با همان شیوه بالا اضافه می کنم( البته کمی هم بکینگ پودرش رو بیشتر می کنم چون کدو باعث می شه پف کیک کم بشه).
4. مطلبي ديگري را كه بايستي اضافه كنم اينكه فر را از بيست دقيقه قبل روي بيشترين حرارت روشن كنيد و بعد از چند دقيقه روي ۱۸۰ درجه سانتيگراد گذاشته و بعد از ريختن مایه ی كيك در قالب، آن‌را روي پنجره وسط فر به مدت يك ساعت بگذاريد و درب فر را تاپایان پخت كيك باز نكنيد.