1. یکی از روش‌ها برای تهیه پیازداغ این است که پیازها را پوست کنده و خوب بشوييد و از وسط دو نیم کنید. سطح صاف پیاز را روی تخته بگذاريد و به وسیله کارد تیز برش‌های عمودی و یک‌اندازه در پیاز ایجاد کنید.
2. در روش دیگر با استفاده از دستگاه‌های خردکن مخصوص پیاز، می‌توانید پیاز را خرد کنید که معمولا در این روش پیازها یک‌سان خرد نمی‌شود و هنگام سرخ هم یکنواخت طلایی نمی‌شود. این نوع پیازداغ برای داخل غذا خوب است و برای تزيین مناسب نیست.
3. روش سوم، رنده کردن پیاز است البته با رنده درشت، و برای پیازهای سفید مناسب است. این نوع پیاز( سفید) که بعد از سرخ شدن کمی خشک و چوبی می‌شوند بهتر است رنده شوند.اگر پیاز هنگام رنده‌شدن آب انداخت ابتدا آب آن را بگيريد و بعد سرخ کنید.
4. بعد از خرد کردن، پیاز را در روغن بريزيد و روی حرارت بگذاريد. ابتدا با حرارت زياد تا روغن گرم شود و بعد حرارت را کم کنید. مدام هم بزنید. 5. کمی قبل از این‌که پیاز رنگ طلایی به خود بگیرد کمی زردچوبه اضافه کنید تا خوش‌رنگ شود.
6. اگر از ابتدا زردچوبه را اضافه کنید، زردچوبه در حین سرخ شدن می‌سوزد و دانه‌های تیره آن بر روی پیاز مشخص می‌شود.
7. کمی زودتر از رنگ طلایی مورد نظرتان شعله را خاموش کنید به علت داغ بودن روغن باز هم پیاز فرصت رنگ گرفتن دارد.
8. بعد از سرخ کردن تابه را کج کنید و در یک سمت پيازها را جمع كنيد و با پشت قاشق فشار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. بعد پیازها را از تابه خارج كنيد و روی صافی(الک)بریزید تا روغن آن گرفته شود.
9. وقتی که سرد شد ممکن است در اثر فشرده شدن پیازها به هم بچسبد اول با دست پیازها را از هم جدا کنید و سپس در ظرف در داری بريزيد و در یخچال نگهداری کنید.


* میزان روغن( روغن زیاد، پیاز در آن شناور باشد).
* هم زدن پیاز در حین سرخ شدن( اگر پیاز را هم نزنید موجب می‌شود که پیاز در لایه های زیرین بیشتر سرخ شود و سطح رویی آن کمتر سرخ شود وپیاز یک‌رنگ نشود).
* یکسان بودن برش‌های پیاز(اگر برش‌ها یکسان باشد پیاز یکنواخت سرخ می شود).
* در هنگام سرخ کردن غذا سعی کنید حرارت را کم کنید و اگر دود از روغن بلند شد حتما روغن را دور بریزید و از روغن تازه استفاده کنید. چون این روغن سمی و مضرو سرطان زاست.