در دستور 2 مقدار متفاوت شکر وجود دارد که در دو بخش مختلف استفاده می شود.
توت فرنگی ها را خوب بشویید و قسمت پایه آنها را جدا کنید . حدود 350 گرم توت فرنگی را باید تمیز کنید تا داخل کیک استفاده شود و در صورت تمایل می توانید 100تا 150 گرم توت فرنگی بیشتر داشته باشید تا روی کیک بچینید.
اگر از پودر وانیل استفاده می کند 1/2 قاشق چایخوری کافی است .
در اولین مرحله از آماده سازی کیک مواد خشک را با هم مخلوط کنید. آرد، نمک و بیکینگ پودر را مخلوط کرده و الک نمایید. 1 پیمانه شکر را به همراه کره در کاسه ای بریزید و با همزن برقی بزنید تا به خوبی با یکدیگر مخلوط و حالت کرمی پیدا کند.
باید کره و شکر آنقدر زده شوند که حالت کرکی و بی رنگ پیدا کنند. سپس یک عدد تخم مرغ و وانیل را اضافه کرده و مجدد می زنیم.
تخم مرغ و وانیل را با کره و شکر بزنید تا کاملا مخلوط شوند. سپس به تناوب مخلوط آردها و شیر را اضافه نمایید و با دور کند همزن بزنید. خمیر کیک خیلی سریع شکل گرفته و غلیظ و سنگین می شود.
خمیر آماده شده را به قالب منتقل کنید. برای این مقدار خمیر از قالب 20 سانتی متری استفاده نمایید. قالب را با کره چرب و آرد پاشی کنید و سپس خمیر کیک را داخل قالب بریزید. رویه خمیر را صاف کنید . اگر رویه خمیر صاف نشود کیک نامنظم و زشت خواهد شد.
توت فرنگی را داخل خمیر فرو کنید و روی آنها 2 قاشق سوپخوری شکر ( در دستور بود) را بریزید . می توانید توت فرنگی ها را حلقه ای برش بزنید و روی کیک را بپوشانید . فر را روی حرارت 175 درجه سانتی گراد به مدت 20 دقیقه گرم کنید و سپس قالب کیک را در طبقه وسط گذاشته و کیک را به مدت 60 دقیقه بپزید.بعد از پخت کیک را 15 دقیقه در دمای محیط قرار دهید تا کمی خنک شود سپس از قالب خارج کرده و سرو کنید.
بهتر است این کیک را گرم سرو نمایید. می توانید در کنار کیک توت فرنگی از بستنی وانیلی نیز استفاده نمایید. در این حالت می توان یک برش از این کیک را در کنار یک اسکوپ بستنی به عنوان دسر سرو نمود.