1. برنج را با آب و نمک خیس کنید.
2. گوشت را در مقداری روغن روی حرارت زیاد تفت دهید تا حدی که آب آن کشیده شود. پیازداغ و زردچوبه را به گوشت افزوده و به مدت 3 تا 4 دقیقه تفت دهید، سپس پنج پیمانه آب را بیفزایید. زمانی که جوش آمد، حرارت را ملایم کرده و در ظرف را بگذارید تا گوشت پخته شود.
3. در تابه‌ای رب گوجه فرنگی را در روغن تفت دهید تا حدی که بوی خامی آن گرفته شود، نمک و فلفل را نیز به آن افزوده، سپس به همراه نخودفرنگی در اواخر پخت به گوشت بیفزایید.
4. در قابلمه ای آب ریخته، روی حرارت زیاد قرار دهید. زمانی که به جوش آمد، آب برنج خیس‌شده را خالی کرده، برنج را داخل قابلمه بریزید تا پخته شود. پس از آن در آبکش بریزید.
5. در قابلمه ای مقداری روغن ریخته، روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود. از روی حرارت برداشته، مقداری از برنج را روی آن ریخته، مخلوط گوشت و نخود را روی آن بریزید و به همین ترتیب یک لایه برنج یک لایه مواد ریخته روی آن را با برنج سفید بپوشانید. روی حرارت زیاد قرار دهید و در ظرف را بگذارید.
6. کره را روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود. زمانی که بخار برنج بلند شد روی آن بریزید. زعفران را نیز در گوشه‌ای از برنج ریخته، در ظرف را بگذارید و حرارت را ملایم کنید تا برنج دم بکشد.
7. هنگام سرو، برنج زعفرانی را جدا کرده، پلو را در ظرف بکشید و روی آن را با برنج زعفرانی سرو کنید.