مواد فوق برای تهیه کته است در صورت تمایل از برنج آبکش هم میتوانید استفاده کنید من کته را هم با زعفران دمکرده زعفرانی کرده ام ولی معمولاً از برنج سفید برای چلو گوشت استفاده میکنند .

برای پختن گوشت اکثر خانمها عادت دارند ابتدا گوشت را در روغن تفت داده و میپزند اما چون من از روش سرخ کردن در غذا ها کمتر استفاده میکنم در اینجا گوشت را با ادویه جاتی که در بالا نوشته ام و پیاز پخته ام و در آخر مقدار کمی از آب برایش باقی ماند حرارت زیر آنرا خاموش کردم فقط دقت داشته باشید چون ادویه جات این غذا نکوبیده است و موقع کشیدن سس ( آب گوشت ) دارچین و زنجبیل و برگ بو را جدا کنید . این غذا در میان عشایر و شهر های اطراف کرمانشاه جز غذا های رسمی محسوب میشود و بسیار خوشمزه و لذیذ میباشد اگر همراه ماهیچه قلمه ظریف گوشت هم بود آنرا جدا نکنید و همراه گوشت بپزید تا خوشمزه تر باشد .

دوستان عزیزم درشهر ما(کرمانشاه) هنگام کشیدن معمولاً روغن حیوانی کرمانشاهی هم گرم کرده و روی آن میریزند ولی میدانم که شما دسترسی به این روغن نداشته و موضوع مهمتر اینکه مصرف روغن در بسیاری از خانواده ها پایین آمده ولی اگر دوست داشتید به جای روغن زیتون در کته از مقدار کمتری روغن کرمانشاهی استفاده کنید .