1- پیاز رنده شده را با همراه با گوشت چرخ کرده، نمک، فلفل و زردچوبه مخلوط کرده و قلقلی های ریزی تهیه کرده و در یخچال قرار دهید.
2- در قابلمه ی نسبتا" بزرگی 2 عدد پیاز بزرگ را ریز خرد کره و با روغن زیتون تفت داده، زردچوبه و پودر کاری افزوده و تفت دهید تا بوی ادویه ها به مشام برسد.سپس لپه را افزوده و کمی تفت دهید. 1 پیمانه آب ریخته تا لپه ها کمی بپزند. برنج را با آب گرم خیسانده و با دست دانه ها را له کنید. سپس به مخلوط افزوده و 3 لیوان دیگر آب بیفزایید.
3- قلقلی ها را در روغن سرخ کرده تا رنگ آن ها تغییر کرده و کمی پخته شوند و کناری قرار دهید، سبزی آش را همراه با برگ چغندر به مواد آش بیفزایید. قلقلی ها را اضافه کرده و 4 تا 5 لیوان آب انار بریزید. 1 قاشق غذاخوری نیز رب انار در صورت در دسترس بودن اضافه کنید.
4- سپس لبوی خرد شده (من از لبوی کنسروی استفاده کردم) و نصف پیمانه گردوی خرد شده راهم به مواد بیفزایید. 2 قاشق غذاخوری سرپر سماق به همراه نمک و فلفل اضافه کنید و طعم آش را بچشید. ابتدا کمی حرارت را زیاد کنید پس از به جوش آمدن آش، حرارت را کم کرده و اجازه دهید تا آش جا بیفتد. لحظات آخر 2 قاشق غذاخوری گلپر بریزید کمی که حرارت دید آش را از روی حرارت بردارید و میزان نمک و ادویه ها را بچشید.
5- 2 قاشق غذاخوری روغن را حرارت دهید تا گرم شود و 1 قاشق غذاخوری نعناع نرم کوبیده را اضافه کنید و تفت دهید. آش را در ظرف کشیده و با نعناع، انار و گلپر تزیین کنید.