دورو وات

پیازها را در یک قابلمه بزرگ چدنی قرار داده، درپوش ظرف را بگذارید و روی حرارت خیلی ملایم بپزید، هر از چند گاهی آن را هم بزنید. هیچ نوع روغن یا مایع دیگری اضافه نکنید. آنها را به مدت حدوداً یک ساعت بپزید تا زمانی که پیاز ها اصطلاحاً سبک شده باشند.
در حالیکه پیاز آماده می شود، پوست مرغ را جدا کنید، مرغ را چند تکه کنید و چربی های زائد آن را دور بریزید (در اتیوپی مرغ را به 21 تکه کوچک تقسیم می کنند). سرکه و آب لیمو را با هم مخلوط کنید و تکه های مرغ را به مدت 10 تا 15 دقیقه در آن بخوابانید. سپس آنها را بیرون آورده و خشک کنید.
مواد ادویه ی مخلوط را در آسیاب ریخته و آنقدر خردشان کنید تا کاملاً پودر شوند.
زمانی که پیازها نرم شده و اندازه آنها تقلیل یافت، روغن زیتون را همراه با کره مزه دار شده ی نیتر کیبه و بربره به آنها اضافه کنید و خوب هم بزنید. حالا تکه های مرغ را اضافه کنید و بگذارید مواد به جوش بیایند. سپس حرارت را کم کنید تا مواد آهسته بجوشند. ادویه های خورش را خوب هم بزنید و اگر نیاز بود کمی دیگر نمک اضافه کنید. بگذارید مواد تا زمانی روی حرارت باشند که مرغ کاملاً پخته شده باشد. دقت کنید که در حین طبخ، پیازها به کف قابلمه نچسبند. مقداری از روغن اضافی که روی غذا آمده را با قاشق دور بریزید.
پس از پوست کندن تخم مرغ های آبپز، شکاف های افقی روی آنها ایجاد کنید تا مطمئن شوید مزه خورش به داخل آنها نفوذ می کند. زمانی که خورش آماده شد، تخم مرغ ها را درون آن قرار دهید و حرارت زیر قابلمه را خاموش کنید. می توان این خورش را بلافاصله با اینجرا سرو کرد. البته بهتر است یک روز صبر کنید تا ادویه ها جادوی خود را انجام دهند!