1-گوجه فرنگی‌ها، پياز و سير را در يك ظرف چدني كباب كنيد تا ذغالي شوند. فلفل های چيلي را با انبر روي شعله‌ي گاز گرفته و برشته كنيد (ممكن است آتش بگيرند). اين كار باعث افزايش طعمشان مي‌شود. چيلي‌ها را در آب داغ بريزيد تا نرم شوند، سپس دانه‌هاي آنها را جدا كنيد.
2-گوجه‌ فرنگی‌ها، پياز، سير و 2 عدد از چيلي‌ها را با مقداري از عصاره داخل مخلوط كن ريخته و پوره كنيد تا نرم شوند. كمي روغن را در ماهيتابه گرم كرده و پوره‌ي گوجه فرنگی را به مدت چند دقيقه سرخ كنيد و سپس از روي حرارت برداريد.
بقيه‌ي عصاره را در ظرفي به جوش آورده و پوره‌ي گوجه را در آن ریخته و هم بزنيد. با نمك و فلفل به آن طعم داده، درب آن را بسته و به مدت 15 دقيقه روي حرارت متوسط بپزيد.
3-ماهيتابه را پاك كرده و مقداري روغن اضافه كنيد. نوارهاي نان ذرت را در چند مرحله سرخ كنيد تا به رنگ طلايي مايل به قهوه‌اي درآيند. آنها را از ظرف بیرون آورده و روي يك دستمال كاغذي خشك كنيد.
پياز قرمز، پنیر فتا، آووكادو و ليموترش را در بشقاب بچينيد. بقيه‌ي چيلي را خرد كرده و به بشقاب اضافه كنيد. خامه را در يك كاسه يا شیشه بريزيد.
4-مقداري از نان هاي سرخ شده را درون سوپ بريزيد. با ملاقه سوپ را داخل كاسه ريخته و مقدار بيشتري نان ذرت اضافه كنيد. هر فرد مي‌تواند پياز، فتا، آووكادو، ليمو، چيلي و خامه براي طعم بهتر به ظرف خود اضافه كند.