ماهی کاراملی
برای درست کردن کارامل، شکر را در قابلمه کوچکی ریخته و روی حرارت متوسط ذوب کنید. آنقدر به آن حرارت بدهید تا به رنگ قهوه ای تیره در بیاید. سپس با احتیاط، آب را اضافه کرده، حرارت را کم کنید و تا زمانی که شکر با آب مخلوط می شود و غلظتی مانند شربت پیدا کند، آن را حرارت دهید. پس از آماده شدن آن را از روی حرارت بردارید.
روغن را درون قابلمه ی سفالی مخصوص یا ظرف مناسب دیگری داغ کرده و سیر را اضافه کنید. پس از این که سیر رنگ طلایی به خود گرفت، ماهی را اضافه کنید و بعد کارامل را به مواد بیافزایید و به مدت 5 دقیقه یعنی تا زمانی که رنگ ماهی تغییر کند، مواد را بپزید. در مرحله بعد سس ماهی را همراه با آب، پیازچه و نمک اضافه کنید. وقتی غذا به جوش آمد حرارت را کم کرده و به مدت 5 دقیقه دیگر با شعله ملایم غذا را طبخ کنید. سپس نشاسته سیب زمینی را نیز افزوده و صبر کنید سس غذا غلیظ شود. غذا را از روی حرارت بردارید و سیر کوهی را همراه با گشنیز و فلفل اضافه کنید. می توانید این غذا را با برنج بخارپز شده سرو نمایید.

خلاصه ای در باره این رسپی:
شاید ماهی پخته شده در سس کارامل چندان اشتها آور به نظر نرسد، اما باید گفت یکی از خوشمزه ترین غذاها در نوع خودش می باشد. در درست کردن کارامل حوصله به خرج دهید، با این روش، مطمئناً موفق خواهید شد.