1. برنج را شسته و با مقداری نمک خیس کنید. بهتر است روی برنج به اندازه یک بند انگشت آب باشد و مقدار نمک هم مناسب باشد، چون قرار است با همین آب برنج پخته شود.
2. سیب‌زمینی‌ها را پوست کنده، بشویید و نگینی خرد کنید. آن‌ها را در یک کاسه ریخته و مقداری آی بریزید تا سیاه نشوند. حالا بادمجان را پوست کنده و نگینی خرد کنید. یک پیاز هم پوست کنده و نگینی ریز کنید.
3. در تابه‌ای مقداری روغن ریخته و پس از داغ شدن روغن بادمجان‌ها و پیاز را در روغن سرخ کنید. سیب‌زمینی‌ها را از آب خارج کرده، پس از خشک کردن با یک دستمال تمیز به تابه اضافه کنید.
4. در این فاصله که سیب‌زمینی و بادمجان سرخ می‌شوند، گوجه‌فرنگی را خرد کرده، به تابه اضافه کنید و همراه دیگر سبزیجات تفت دهید. فلفل دلمه‌ای را هم نگینی خرد کرده و به مواد بیافزایید.
5. در انتها مقداری نمک، فلفل و زردچوبه اضافه کنید و تابه را از روی حرارت برارید تا سبزیجات کمی خنک شوند. برنج را روی حرارت متوسط بگذارید تا جوش بیاید، سپس سبزیجات را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.
6. وقتی آب برنج تمام شد حرارت را ملایم کرده، دم کنی بگذارید و صبر کنید تا به مدت 40 دقیقه دم بکشد. در این فاصله کوفته قلقلي‌ها را درست کنید. به این صورت که پیاز باقی مانده را پوست کنده، بشورید و ریز رنده کنید و در کاسه‌ای بریزید، گوشت چرخ کرده را هم اضافه کرده و با پیاز مخلوط کنید.
7. نمک، فلفل و زردچوبه را هم به کاسه اضافه کرده، ورز دهید و بعد در دست به شکل گلوله درآورید. همه مایه گوشتی را به این شکل گلوله کنید و کنار بگذارید. حالا در تابه‌ای مقداری روغن بریزید و روی حرارت بگذارید. کوفته قلقلی‌ها را در روغن سرخ کنید تا گوشت‌ها مغز پخت شوند.
8. بعد از دم کشیدن برنج آن را در دیس گذاشته و لا‌به‌لای آن کوفته قلقلی‌ها را بریزید و تزيین کنید.