لپه‌ها را بشویید و با 2 لیوان آب و اندکی نمک روی شعله گاز قرار داده و اجازه دهید به مدت نیم ساعت بجوشد، سپس آنها را آبکشی کنید و کنار بگذارید. برنج را نیز طبق روال همیشه دم کنید و آن را نیم پخت كرده و آبکشی کنید.
در این حالت پیاز را رنده کنید و آن را با گوشت چرخ کرده و سبزی‌های ساطوری شده، لپه و برنج نیمه پخته مخلوط کنید. تخم‌مرغ‌ها و نمک و ادویه را متناسب با ذائقه‌تان به این مخلوط اضافه کنید و آن را خوب ورز دهید، سپس 3 تا 4 پیازچه‌ای که دارید را خرد کنید و با روغن تفت دهید و به آن رب‌گوجه، تعدادی آلو جنگلی و 2 لیوان آب اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید. برای طعم‌دار شدن این مایه می‌توانید از ادویه، نمک و فلفل استفاده کنید. این مایه را تا حدی روی حرارت قرار دهید که غلیظ و خوشمزه شود.در این مرحله سراغ مخلوط گوشت بروید و از آن گلوله‌های کوچک درست کنید و در وسط هر کدام از آنها یک آلو قرار دهید.
گلوله‌ها را درون آب قابلمه بریزید و اجازه دهید خوب بپزند. در این حالت در قابلمه را باز بگذارید و نیم ساعت اجازه دهید بجوشد. در این مرحله زعفران را به غذا اضافه کنید و اجازه دهید آب کوفته‌ها آنقدر بجوشد تا یک پیمانه آب آن باقی بماند. روی کوفته‌ها را می‌توانید با زرشک و خلال بادام و سبزیجات ساطوری شده به ویژه جعفری و ترخون تزیین کنید.