فر را از 15 دقیقه قبل روشن کنید.
1.ابتدا تخم مرغ را کمی می‌زنیم که زرده با سفیده مخلوط شود.
2. بعد از آن شکر و وانیل را به تخم مرغ ها اضافه کرده و با همزن دستی یا برقی کمی می زنیم.
3.آب یا آب کمپوتی را به مواد بالا اضافه کرده.
4.آرد و بکینگ پودر را با هم در ظرفی جداگانه مخلوط می‌کنیم و بعد از آن کم کم به مواد بالا اضافه کرده و با چنگال مواد را مخلوط می‌کنیم.
5.قالب را چرب کنید و کمی آرد بپاشید.
6.مايه كيك را در قالب 28 سانتی متری گرد مي‌ريزيم و به مدت 15 الی 20 دقیقه با حرارت 175 سانتی گراد یا 347 درجه فارنهایت و طبقه وسط قرار دهيد.
7.در حین پختن در فر را باز نکنید چون پف کیک میخوابد.
8.در آخر یک چنگال یا چاقو را در کیک فرو کنید اگر چیزی به کیک نچسبد یعنی کیک شما پخته است.
9. وقتی که کیک شما کاملا خنک شد، آن را درون ظرفی که میخواهد کیکتان را بگذارید، بگذارید و خامه را روی یکی از کیک ها بمالید و موزها را حلقه حلقه کرد و روی سطح کیک بچينيد و بعد هم آناناس را به اندازه بند انگشت خرد کرده و بچینید و در آخر هم گردوهای خرد شده را روی موز و آناناس ها بریزید( می‌توانید بیشتر از آن چیزی که در عکس ها هم مشاهده می‌کنید آناناس و موز وسط کیک بگذارید).بعد کیک بعدی که کاملا اون هم خنک شده را خامه می‌مالیم و روی آناناس ها و موزها و گردوها می‌گذاریم و فقط این کار را کمی با دقت انجام دهید که کیک شما خراب نشود و بعد از آن با خامه اول تمام دور کیک را بپوشانید و صاف کنید و بعد روی کیک را و بعد هر مدلی که دوست دارید روی آن را تزئین کنید، ولی اگر از چیزهای رنگی مثل اسمارتیز و گلوله های رنگی برای تزئین استفاده می‌خواهید کنید، روز بعد 1 ساعت مانده به اینکه کیک را می‌خواهید بیاورید روی آن را با آنها تزئین کنید،چون اگر از شب قبل تزئین کنید، رنگش به کیک پس میدهد،بهتر است کیک را از شب قبل یا 9 ساعت قبل درست کرده و در یخچال بگذارید تا خامه کمی بخورد کیک برود،ولی حتما روی کیک را با یک پوشش مناسب بپوشانید که کیک شما خشک نشود و بعد داخل یخچال بگذارید،ولی پوشش شما باید طوری باشد که خامه به آن نچسبد و تزئین کیک تان خراب نشود.
طرز تهیه خامه:
خامه, پودر قند, سفت کننده خامه و وانیل را در ظرفی ریخته و با همزن برقی 3 تا 4 دقیقه میزنیم و بعد از آن در یخچال به مدت 1 تا 2 ساعت میگذاریم و در ظرف خامه را هم میگذاریم، تا خنک شود و بعد از آن از یخچال خارج میکنیم و با دور تند میزنیم تا خامه سفت شود( اگر خامه را زیاد بزنید زود می‌برد و تبدیل به کره می‌شود) تا خامه سفت شود، طوری که روی خامه خط های همزن بیفتد.
یا خامه را از قبل بگذارید در یخچال تا خنک شود و بعد با سفت کننده خامه و وانیل مخلوط کنید و با همزن بزنید تا فرم بگیرید تقریبا 5 تا 6 دقیقه.
نکته ها:
1.همیشه وقتی کیک کمی خنک شد آن را از قالب در بیاورید و برش بزنید، با این کار کیک شما خرد نمی‌شود و باعث می‌شه کیک از قالب راحت تر در بیاید.
2.همیشه وقتی کیک کاملا خنک شد، روی آن خامه بمالید، چون اگر کیک کمی هم حرارت داشته باشد خامه بمالید خامه به خورد کیک می‌رود و خامه آب می‌شود و کیک شما خراب می‌شود.
3.اگر از رنگ برای تزئین استفاده می‌کنید، آن را 1 ساعت قبل از مراسم تزئین کنید، چون خامه رنگی به خامه سفید رنگ می‌دهد.